Daar heb ik echt geen tijd voor…
Geen tijd hebben voor de marketing en branding van je eigen bedrijf, maar er wél voor klanten zijn? In sommige gevallen zelfs om hén te helpen bij hún marketing. Hoe dubbel is dat?! Natuurlijk, de schoorsteen moet blijven roken, wordt vaak gezegd... Maar is dat wel de...
Ik ben er niet voor je
Slik. Ik zei het. Ik zei het écht. Het was vorig jaar november. Een ondernemer belde me. Van een advocatenkantoor. Hij had iemand nodig ter ondersteuning van de marketing. Er was een gat gevallen nu de vaste medewerker met zwangerschapsverlof was. Of ik dat het wou...
Social media werkt niet
"De berichten die ik post worden nauwelijks gelezen, laat staan dat ze nieuwe klanten opleveren. Waarvoor doe ik het nog? Ik heb geen zin meer in social media”. Het was één van de wanhopige kreten van een potentiële klant die ik onlangs aan de lijn had. Herkenbaar?...
No guts, no glory
Er bestaat geen creativiteit zonder kwetsbaarheid. Die les leerde ik van dr. Brené Brown die hier 20 jaar onderzoek naar heeft gedaan. Wil je met je bedrijf het verschil maken, dan zul je creatief moeten zijn. En dus ook kwetsbaar. En om kwetsbaar te kunnen zijn is er...
Het zijn de kleine dingen die het doen.
Authentiek zijn in je communicatie-uitingen,is kiezen voor moed boven gemak;is kiezen voor het juiste boven leuk en populair;is kiezen om niet te zeggen dat je zus en zo bent, maar het daadwerkelijk laten zien. Een klein voorbeeld Stel je voor dat je als bedrijf zegt...
Waarom ik besloot het anders te gaan doen
Authentieke, sterke merken zijn succesvol, trekken de juiste klanten aan, genieten vaak een voorkeurspositie, krijger sneller een tweede kans van consumenten als er een misstap wordt begaan, hebben een loyale klantenkring en weten zich vaak moeiteloos te onderscheiden in de markt.
Is storytelling een marketingtool?
Is storytelling een marketingtool? En als het een marketingtool is, werkt het dan wel? Of wordt het dan té commercieel omdat het gericht is op meer verkoop of het verkrijgen van een beter imago? Deze vragen kwamen naar boven toen ik de volgende tweet de wereld in...
Hoe zou de marketing van je bedrijf eruit zien zonder de gedachte dat je indruk moet maken?
Wat als je veel marketingmiddelen tot je beschikking hebt waarmee je voor veel geld veel mensen bereikt. Is je marketing dan geslaagd? Wat als je je marketingbeleid vooral is gericht is op de selectie van marketingmiddelen die passen bij de doelgroep? Ben je dan...
Een marketingplan schrijven is geen hogere wiskunde, maar draagt wel bij aan het succes van de onderneming
In het begin van het jaar schrijven we een nieuw marketingplan. Maar als we verder in het jaar zijn merken we al gauw dat we vooral bezig zijn met de alledaagse taken (want dat zijn er nogal wat!). Het plan verdwijnt in de la. De aandacht voor de marketingstrategie...
Wat is contentmarketing eigenlijk?
Mensen vragen me meer dan eens waar mijn bedrijf in gespecialiseerd is. Als ik dan zeg ‘contentmarketing’ zie ik aan de frons op het gezicht dat ik hen niet veel wijzer heb gemaakt. Als ik het vervolgens vereenvoudig door te zeggen ‘het schrijven van aantrekkelijke...