Wie wil er nu gewoon zijn? Over onderscheiden van de grijze massa.

Geplaatst op woensdag 27 september - 09:38

Mooi vind ik de reclames van Klaverblad Verzekeringen.

“Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder.”

Maar wie wil er nu gewoon zijn?

We kennen allemaal het verlangen om ons te onderscheiden van anderen.

We worden gestimuleerd om uniek te zijn.  

Al vanaf onze kindertijd.

 

Tijdens een sollicitatiegesprek krijg je nooit de vraag: Wat is er doorsnee aan jou? Wat maakt jou zo gewoon?

Meer dan in andere vakgebieden is in de marketing ‘bijzonder zijn’ en ‘onderscheidendheid’ gesprek van de dag.

Want wanneer je bijzonder bent, zul je opvallen tussen de grijze massa, zo wordt beweerd.

 

Toch ben ik van mening dat er niets mis is met Gewoon Zijn. Ook niet vanuit marketingoogpunt.

We zijn zo driftig opzoek naar wat ons onderscheidt van anderen dat we onze eigen gewone ‘ik’ uit het oog verliezen.

Onze eigen gewone ‘ik’ kent de angst niet om niets voor te stellen.

Hij is gewoon zoals ie is en dat is goed.

Het gaat hem niet om hemelbestormende zaken.

Daarom houd ik zo van gewone mensen, die tevreden zijn met alledaagse zaken zoals een praatje maken met collega’s en een goede kop koffie.

 

We zijn allemaal op zoek naar bijzonderheid, terwijl Gewoon Zijn je zoveel meer geeft. 

Dus stop die zoektocht en blijf dicht bij jezelf.

Juist door gewoon te zijn val je op en maak je écht contact.

Door de verbinding kun je de klant goed begrijpen.

En bouw je een band op.

Een band die nodig is om succesvol zaken te doen.

 

Als marketeer ga ik niet voor je op zoek naar een onderscheidend vermogen.

Die bijzonderheid ben je namelijk zelf.

Ik help je enkel om hier bewust van te worden en om jouw gewone ‘ik’ te vertalen naar tekst en beeld. Zodat ook anderen kunnen opmerken hoe gewoon en echt jij eigenlijk bent.

 

Dus voor het vinden van een bijzondere positionering, mag je dus nog even verder zoeken ;).

Voor gewoon goede marketing ben je bij mij aan het juiste adres. 

Om alvast aan de slag te gaan met positioneren heb ik 10 tips voor je klaarstaan. Helemaal gratis. Alleen nog even inschrijven.

Succes!

Rosian Custers

Neem contact op
Marketing propositieonderscheidend vermogenPositioneren

Laat een reactie achter