Onderscheiden door jezelf te zijn. Hoe werkt personal branding?

Geplaatst op maandag 6 november - 12:20

Als content marketeer ben ik veel bezig met zichtbaarheid. Mijn klanten willen gezien worden door zich te onderscheiden van de massa. Los van alle SEO-tactieken die je online zichtbaarheid verhogen val je als bedrijf het meeste op als je iets unieks te bieden hebt. In de praktijk merk ik dat veel ondernemers vastlopen in de zoektocht naar wat hen uniek maakt. Ze weten niet meer waar ze voor staan, wat ze te bieden hebben of hoe ze zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. In deze blog leg ik uit hoe personal branding ervoor zorgt dat jouw onderneming weer gezien wordt.

Mensen doen zaken met mensen

Wanneer ik nieuwe opdrachtgevers na een eerste gesprek vraag waarom ze bij mij terecht gekomen zijn (i.p.v. bij al die andere content marketeers) komt het er vaak op neer dat ze me hebben benaderd om wie ik ben en hoe ik overkom. Dát is wat me uniek maakt en wat mensen aanspreekt.

Vooral bij het langer vast willen houden van klanten is het belangrijk te laten zien wie je bent. Zo bouw je een goede klantrelatie op. Klanten die alleen zaken met je doen omdat je de goedkoopste bent, zullen ook het eerste wegvallen wanneer je concurrenten met prijzen gaan stunten. Dit bevestigde Peter Bosman van Publimix ook nog eens tijdens een presentatie bij de Week van de Financiën, georganiseerd door de Kamer van Koophandel (aanrader!).

Maar hoe laat je jouw klanten zien wie je bent?

quote personal branding

Personal branding is er voor iedereen

Onderscheiden kun je door – heel simpel – jezelf te zijn. Jouw persoonlijkheid maakt jouw bedrijf uniek. Daarmee kan je het verschil maken. Dit noemen we personal branding:

Jij bent als persoon een merk.
Jij (en dus je bedrijf) bezit specifieke kenmerken, unieke eigenschappen en talenten.
Het gaat erom dat je weet wat jouw unieke kenmerken zijn.
Pas dan kun je een positieve indruk achterlaten.
En je onderscheiden van de rest.

Het fijne van personal branding is dat iedereen het kan inzetten om een positieve indruk achter te laten. Ook jij! Maar hoe?

Onderzoek je personal brand

Om je te kunnen onderscheiden van de rest, dien je dus te weten wat je unieke kernwaarden zijn. Daar kan je achter komen. Door middel van een in-company training onderzoeken we wat jouw unieke kernwaarden zijn én hoe je die kunt vertalen naar een passende boodschap. Een boodschap die bij het bedrijf past maar ook bij de doelgroep.

[Voor meer informatie over die training, de kosten en het programma neem je vrijblijvend contact op met Rosian Custers via: info@rosiancusters.nl.] 

wees jezelf

Voor nu…

Wil jij weten hoe je succesvol kunt worden met marketing?
Hoe je meer omzet en meer klanten binnenhaalt?
Weet je dat er méér in zit dan wat je nu doet?
Ben je er bewust van dat je groeikansen laat liggen?

Een gebrek aan kennis en kunde van marketing kan je veel kosten.

Laten we dat veranderen.

Begin vandaag nog. Schrijf je in voor 10 dagen lang gratis marketingtips in je mailbox en bouw aan jouw groeiende en bloeiende onderneming.

Veel succes!

Rosian Custers

Neem contact op
corporate brandcorporate brandingonderscheidenonderscheidend vermogenpersonal brandpersonal brandingunique selling pointUSP

Laat een reactie achter