Met deze tips haal je meer uit je LinkedIn bedrijfspagina

Geplaatst op woensdag 17 mei - 14:56

LinkedIn is een zakelijk medium en biedt kansen voor bedrijven om hun naamsbekendheid en online succes te vergroten. Een LinkedIn bedrijfspagina helpt daarbij. Eenmaal de pagina aangemaakt ben je er nog niet. Met onderstaande tips help ik je om je LinkedIn bedrijfspagina verder te optimaliseren.

Tip 1: Zorg voor een aantrekkelijke beschrijving van jouw producten/diensten

De eerste tip richt zich op de bedrijfspagina zelf. Het profiel dat gevuld zal moeten worden bij ‘About us’. Hier vertel je iets over het bedrijf. Dit kan zijn wanneer het bedrijf is opgericht en wat het allemaal doet. Maar wil je opvallen met je profiel is het beter om het anders aan te pakken dan de meeste bedrijven door bijvoorbeeld te vertellen wat je de klant Brengt in plaats van te vertellen wat je Doet. Een wezenlijk verschil.

Zo zou ik kunnen vertellen dat ik een bedrijf heb in content marketing. Maar ik zou ook kunnen zeggen dat ik zorg dat bedrijven meer online succes behalen. Zie je het verschil?

Tip 2: Vergeet de bannerfoto niet

Wanneer je jouw bedrijfspagina gaat inrichten wordt er gevraagd een profielfoto te uploaden. Dit is doorgaans een logo van het bedrijf. Maar er is nog een foto die je kunt toevoegen op je LinkedIn bedrijfspagina; namelijk de bannerfoto. Deze is een stuk groter en staat achter de profielfoto.

Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld een professionele teamfoto als bannerfoto te gebruiken, dat wekt gelijk vertrouwen op bij de bezoekers van jouw LinkedIn bedrijfspagina.

Tip 3: Plaats wekelijks een nieuwe update

Nu we de LinkedIn bedrijfspagina goed hebben ingericht, is het tijd voor actie! Een pagina waar niets op gebeurt, wil niemand volgen. Daarom is het van belang om wekelijks een nieuwe update te plaatsen waardoor het aantal volgers (en het bereik!) zal toenemen.

Mocht je moeite hebben om iedere week iets nieuws te bedenken wat je met de wereld kan delen via de LinkedIn bedrijfspagina, heb ik een aantal voorbeelden voor je. Dit kan een update zijn over een nieuw product of dienst dat je wilt laten zien, een nieuwe medewerker die je wilt introduceren, een nieuwe toepassing, een antwoord op een veelgestelde vraag, een onlangs verschenen blog, een interview, een mijlpaal of een feestdag. En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden!

LinkedIn update

Houdt wel in je achterhoofd dat LinkedIn zakelijker is dan Facebook. Een foto van wat je die dag hebt gegeten wordt minder gewaardeerd over het algemeen (of je moet toevallig een lunchroom hebben, dan is het anders).

Tip 4: Maak gebruik van foto en/of video

Naast dat je update via de LinkedIn bedrijfspagina tekst bevat, is het goed om ook foto’s en video’s te gebruiken in je updates. Dit versterkt de boodschap die je wilt overbrengen aanzienlijk!

Afbeeldingen worden automatisch gegenereerd wanneer je een website URL in het bericht zet die al een afbeelding bevat. Mocht er geen afbeelding op de webpagina staan, kun je alsnog een foto toevoegen door op het icoontje van het fototoestel te klikken. Video’s voeg je toe door de URL van het Youtube-filmpje toe te voegen aan je bericht. Wanneer iemand op de video klikt, speelt deze gelijk af in de tijdlijn. Handig!

Serieus aan de slag?

Omdat teksten nooit te lang moeten zijn, heb ik het bij deze 4 tips gelaten. Echter zijn er meer tips om meer uit je bedrijfspagina te halen. Wil je daadwerkelijk serieus aan de slag met je LinkedIn bedrijfspagina, dan weet je me te vinden.

Ik wens je veel succes met je LinkedIn bedrijfspagina!

Rosian Custers

 

Neem contact op
bedrijfspaginalinkedinlinkedinbedrijfspaginalinkedinmarketingsocialmediasocialmediamarketing

Laat een reactie achter